Syasya Cengeng '
Bonjours!
Welcome here

Behind you booooooooooo .
Follow me . I will follow you back :P







Tagboard
Please be nice here


Credits
Thanks to them

Template by : Nurul Aini
Edit by : Liyana Izzati
Helper : Google|Adobe |Favim
I miss my sahabat.


Hello peeps. Let's talk about my friend Syazana Najiha Sedik. Actually aku mula kenal time darjah 5 dulu. Jujur aku cakap aku tak pernah bertegur dengan dia apatah lagi senyum. Tapi start sekolah menengah masa form 1 dulu kami mula bertegur. Senyum and whateva ahh. Takdelah rapat sangat pun. Kau kau aku aku.. Tapi bila kami naik form 2 boleh jadi meroyan bila jumpa. Hahaha aku suka kawan dengan dia sebab dia suka buat lawak then dia sporting gila. 'Dimana ada syasya, disitulah ada syazana' lol

Tapi sekarang *sedih* dah tak jumpa sebab aku kena pindah so kalau nak jumpa everyday memang susah. Lagi lagi dah form 3 nie kan. Masing masing busy sebab nak PMR. Dengan adanya twitter disitulah kami berhubung dan untuk lepaskan rindu.

Bila diingat balikkan semua moments aku boleh tergelak macam orang gila yang sudah tidak ada arah tujuan. Kitaorang suka stay petang takdelah setiap hari seminggu 3 kali mungkin. Kononnya nak stay sekolah sebab nak study. Katanyaaaa ~ Padahal nak lepak lahh , makan, tidur dalam surau. Yang paling pantang sekali time kat kantin atau koperasi. Boleh masuk ICU dengan perangai dia. Akan check dompet aku pastu buat muka comel suruh belanja dia. Aku nie pulak jenis yang baik hati kasi jee. Puihhh *muntah pelangi*. Pastu kan, kat surau pulak. Kalau kat surau campak beg pastu keluarkan makanan then buka tudung, baring and borak borak. Takpun kan snap picture. Takpun bergossip itu ini. Ataupun tidur.. Hahaha. Memang itu tugas kitaorang kalau dalam surau. Yang aku tak boleh lupa sampai sekarang kitaorang cerita pasal skype

Me: Friends kat skype kau ada berapa?
Zana: Ramai ahh... A B C D E  bla bla
Me: Kalau aku.. A B C D E dengan Echo
Zana: *gelak* kalau itu pun aku ada. Bodohnya perempuan ni.
Me: Oh ehhh *blur*
Zana: *evil laugh*

Nampak tak betapa sengalnya aku dengan dia. Waktu rehat pulak memang aku akan tunggu dia kat kelas dia ataupun kat koperasi. Sebab i can't life without her. Ok yang ni korang kena muntah biji durian. Lol sehari tak jumpa dia tak sempurna hidup gua. Hikhik. Setelah shopping makanan biasanya pergi kelas aku then makan dalam kelas. Huhh nak menjadi adat budaya kami makan dalam kelas!

Time pergi camping kat Pangsun Sg Congkak. Gila rindu nak peri dengan dia. Aku dengan dia satu group menyebabkan walau kemana pun dia pergi aku follow. Ada aktiviti waktu malam kena masuk hutan seorang diri dan kena tutup aku punyalah takut gila nak nangis pun masa tu. Pastu aku panggil lahh nama dia "Zana..Zana" Alhamdullilah dia menyahut. Perasaan takut still ada pastu aku tanya dia "kau kat mana?" Then Zana suruh pegang tangan dia. Si nampak masa tu. Then dapat pun pegang tangan dia. Masa tu barulah air mata berhenti dan hilang segala perasaan takut tu. Wakakaka :D Masuk hutan sekali lagi sebab nak memasak kan so aku masak ahh dengan dia. Uli tepung dengan dia. Main air kat sungai pun ngan dia. Naik bukit pun aku tunggu dia bla bla bla semua dengan dia. 

Then, masa tu pergi rumah Aida untuk kali terakhir sekolah en. So aku dengan dia pun terjahh ahh rumah aida. Aduhh mula ahh meroyan aku dengan dia naik secara mendadak. Aku nyanyi maybe tak perasaan si Zana pergi amik video. Banyak kali ahh dia amik video aku meroyan hahaha pastu masing masing dah penat menyanyi, melalak, gelak ketawa, amik video bagai menyebabkan kami tertidur. Aku rasa dah macam ornag bagi pil tidur pun ada apak lamanya tidur kat rumah orang tapi biasa ahh.. Aku dengan syazana mana ada perasaan malu. Pakai main redah je. Well kami kan otak masuk air hahahahahaha

To Syazana Najiha: Aku rindu gegila wehh dengan kau. Kat sekolah takde kau en apak bosan! Nak lepak pun takde geng. Gelak gelak pun takde geng. Nak makan pun takde geng. Kalau nak stay petang kat sekolah pun takde geng. Hm imissyoubadly. You're MyVIP in my heart. Aku nak minta maaf ahh kalau aku ada buat salah silap ngan kau. Semoga kau terus menjadi VIP dihati aku *duckface* dan jadi sahabat forever and ever ever ever. Aku doakan kau berjaya dunia dan akhirat and dapat 9A dalam PMR tahun ni. Wish your luck dan jangan lupa SyasyaHoran walau dimana pun kau berada.

Takdir memisahkan kita. Ada rezeki inshaallah kita akan jumpa lagi. Orang kata kawan biar beribu. Diantara seribu itu kau salah seorangnya menjadi sahabat aku. Sampaikan salam rindu ini untuk Syazana Najiha. *nangis* Imissyou so badly.

Me, Syazana, Afiqah and Hidayah. Imissyou :'))

Together?
Forever :D 
Kat rumah aida. Salah satu aktiviti kami suka datang rumah orang walaupun tak dijemput.

Kononnya comel lettuw. Tapi itu realiti kot. Muka dia bila minta duit kat aku.

Bio Syazana kat twitter. Terharu aku :')) Thanks beb.


Thanks for reading. Please leave a comment.